Tworzenie stron internetowych

Własne miejsce w sieci to absolutna podstawa skutecznego marketingu internetowego. W tym artykule pokazujemy, dlaczego warto mieć swoją stronę www.

Co do korzyści z posiadania strony internetowej nikt nie ma najmniejszych wątpliwości. Obecnie ruch w internecie jest czymś powszechnym; wyszukiwarka Google co sekundę notuje kilkanaście tysięcy zapytań od użytkowników. Na polskim podwórku popularność Google’a jest ogromna – z wyszukiwarki co miesiąc korzysta około 97% użytkowników w Polsce. Warto również przytoczyć badania Głównego Urzędu Statystycznego, który podaje, że “w 2018 roku odsetek osób korzystających z Internetu wyniósł 77,5%”. Z sieci regularnie, czyli przynajmniej raz w tygodniu, korzysta 74,8% Polaków.

Znaczna część tego ruchu to poszukiwanie usług i produktów. Posiadanie własnej strony internetowej umożliwia potencjalnym klientom znalezienie Twojej firmy.

Tworzymy strony, które są Twoją wizytówką

Tworzymy strony oparte o najpopularniejszy na świecie CMS (ang. content management system) – WordPress. Czym jest CMS? Jest to system zarządzania treścią, który pozwala na łatwą i kompleksową obsługę strony. Dzięki temu zleceniodawca może w przystępny sposób wprowadzać zmiany na stronie według swojego uznania, już po zakończeniu współpracy. W maju 2018 roku z WordPressa korzystało 30,7% stron internetowych na świecie. Jeżeli chodzi o popularność systemów CMS, WordPress wygrywa z ogromną przewagą – jego udziały to aż 59,9%.

Razem ze stroną internetową otrzymujesz w pełni zoptymalizowaną pod kątem wyszukiwarki Google treść. W branżach niszowych już sama optymalizacja contentu pozwala na osiągnięcie wysokich pozycji. Więcej o optymalizacji pisaliśmy w tym artykule.

Dlaczego media społecznościowe to nie wszystko?

Mogłoby się wydawać, że biznesowa obecność w mediach społecznościowych może w zupełności wystarczać do pozyskiwania klientów. Posiadanie własnej strony internetowej to dodatkowy kanał komunikacyjny dla osób poszukujących danej usługi czy produktu. Nie można zapominać, że mimo ogromnej popularności social mediów, poszukiwanie usług czy produktów odbywa się w głównej mierze za pośrednictwem wyszukiwarki.

W marketingu internetowym bardzo ważna jest dywersyfikacja kanałów komunikacji – własna strona niewątpliwie w tym pomaga. Dochodzą do tego kwestie związane z widocznością w wyszukiwarce, o czym szerzej pisaliśmy w tym miejscu.

Funkcjonalności

Do strony internetowej warto wdrażać rozwiązania, które wpłyną pozytywnie na user experience (doświadczenie użytkownika) czy pozwolą osobom odwiedzającym witrynę na wykonywanie czynności dynamizujących komunikację. Funkcjonalna strona internetowa ma bardzo duże znaczenie przy pozyskiwaniu klientów.